Laxå Ryttarsällskap - Myranda - LC:2 & LB:1

Här är dagens resultat:


Vi var allra först där, som vanligt. Hade första start kl. 09.00. Vi fixade iordning henne, o mamma glansade o sprayade med glitter. Knopparna som gjorde igår, hade inte ändrats på sig, haha. De 5 sista stog rakt upp rent ut sagt. Fin som hon var började vi rida :)

Framridningsbanan var okej först, men sen heöt körd, tung o dan. Jobbade mycket övergångar o mycket form, sen mycket lösgörande rörelser. Hon var fin o lyssnade verkligen! :)

LC:
Inne på banan var hon jätte fin. Fick en rak uppridning, där formen var sådär. Men det gick inte att göra något åt. Resten av programmet fortsatte "sådär". Allt var lixom inte riktigt bra, utan mindre än lagom. Hon var extremt ostadig på vissa ställen, o jag kunde inte ta igen henne. Men första galoppen=AWESOME!:D :love: Den gjorde verkligen allt! 177p o 63.21%

Efteråt var det ca 2h paus för hennes del. Hon fick gå in i transporten, drack vatten o fick lite hö. Jag kollade på de placerade o på alla andra som red. Bl.a. Amanda o Dusty, som VANN deras klass! Grattis till dom! :D

När det var 45min kvar till min start, lastade vi ut Myrande o fixade till henne. Jag passade även på att gå på toa, det är lixom inte speciellt lämpligt att bli nödig uppe på hästen, haha :D
Framridningen var SÅÅÅHHÄÄÄÄRRR bra. Hon var följsam, o ja, HELT perfekt.

LB: 
Haha, innan jag börjar berätta om programmet så måste jag berätta...att när jag red inne på banan innan startsignal, så körde jag lite ökade traver/galopper. När jag kommer in på en diagonal så driver jag o hon brallar ut toltalt. Världens bakutspark o bockning efter det, haha DET gjorde min dag! :D :love:
Okej, nu till programmet:
Allt var bättre, från början till slut. Efter brallen var hon 10g piggare o mer alert. Galoppvolterna var verkligen dåliga, dåliga vägar o ingen form. Jag sa för mig själv "f*n" efter sista volten, haha!
174p, 60.00% o VINST! :D

SJUKT nöjd efter dagen, den kunde inte blivit bättre! Jonna (min klubbkamrat) vann LC:n för c-ponnys, o kom 2:a i LB. STORT grattis till henne! :D

Evelinn (som också tävlade) tog bilder, så de kommer. Mamma tog också, här e dom!


Dagens bästa:

Dagens bästa Vibyryttare! :love:


Kommentarer
Postat av: Fanny Jaensson

Grattis till vinst! :)

2012-04-29 @ 21:56:42
URL: http://hovskrape.blogg.se/
Postat av: Jonna

Viby levererar igen ! :D ( Stavningen )

2012-04-30 @ 09:31:49
URL: http://allahovarimarken.blogg.se/
Postat av: Amanda - en satsande dressyrryttare

Åå tack fina du! :'D <3

2012-05-02 @ 19:48:23
URL: http://perfectpony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0