Dagens hoppträning!

Hemma från träning nu. Alltså, det gickl bra. Men känslan, alltså gångarter oså, kändes INTE okej. Det kändes som hon haltade o allt. Men jag fölföljde träningen i alla fall. Kollade lixom om det blev "bättre" till slutet, eftersom hon är stel o alltid är lite "skev" i gångarterna i början av ett ridpass. Men det blev lixom inte bättre. Men mamma, eller min tränare tyckte inte det såg ut som hon haltade, så det var ändå ett +.

Själva hoppningen och bjudningen var toppen, inget som helst fel på den. Hon var framåt o allt stämde där. Hoppningen gick super, vi tränade serier och hoppade breda oxrar (som jag tidigare varit rädd för) och räcken. Vi körde ökningar o massor av annat roligt också.

När vi kom tillbaka till stallet så kollade vi hennes ena framben (som vi vet att hon har galler i). Hon hade verkligen MYCKET galler där, o det var riktigt tjockt, men inte varmt...
Hon fick i alla fall en padd, som motsvarar Back on Track paddarna, bara ett annat märke. Sen så fick hon en linda ovanpå det. Lilianne ska ta bort det imorgon. Vi ska även ta liniment på det dom närmaste dagarna och promenera med henne. 

Till tävlingen tror jag inte det är något problem. Hon hoppade ju bra idag och det kändes ju trots allt bara som hon haltade, jag vet ju inte hur det såg ut!

Oj, sorry för långt inlägg, men detta var min dag. Grattis till min älskade Moa också ♥

Jag o min älskling! ♥
Det är här (fast i ridhus) som vi ska tävla i på lördag! (kolla inte blick eller något annat, detta var länge sedan, o blicken oså är fixat!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0