Dagens ridpass, på ett annat ställe!

Nu ska jag alldeles straxt sova. Idag så har jag tränat dressyr, utan tränare idag igen, men det gick bra ändå.

Det blev krångel med tider i ridhuset på Vallby. Ridhuset var bokat och allt där emellan. När jag kom dit var Emma redan där, och hade bara ridit i ca 20 min, sen fått gå ut, då det kommit folk som bokat ridhuset. Vi hjälptes i alla fall åt att fixa i ordning Myranda. Utanför så gjorde mammorna upp att vi skulle åka till Lindhult, och rida istället, utan tränare.

Det gick bra, trots utan tränare. Myranda var en riktigt grym flicka idag. En häftig form och en härligt mjuk häst att rida på helt enkelt. Galoppen, alltså döör, så bra den var idag. Finner inga ord. Hon kunde galoppera ETT HELT VARV i samma samlade galopp, ink. volter o ökningar. Sjukt vad stark hon blev på ridpasset där fattningar o galopper var prio ett. 

Jag fick även rida Zilda, Emmas sjukt vackra ponny. Det gillades, hon var så annorlunda. Enkel att få ner och en sjukt cool galopp. Emma tyckte mindre om Myranda, den ponnyn är bara rolig att rida, om man kan rida henne. Hon är så himla svår så ni förstår inte.

Nu står hästarna ute i stallet, förhoppningsvis sover de också. Myranda har en så kallad "pyamas" på sig, alltså ett fleecetäcke. Det var hon värd idag, min älskling...♥

Sjukt vad hon betyder för mig...♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0