Gårdagens besök på ATG!

Hann inte berätta om Myrandas skada igår, så jag gör't idag istället! Bättre sent än aldrig?!

I alla fall...Myranda blev ju undrsökt igår, på ATG i Örebro. Jag var dock inte med då skolan satte stopp, men jag fick veta nästan allt när jag kom hem!

När de kom dit så gick pappa med henne utanför. Hon hade på sig Back on Track padden. Pappa sprang även med henne o hon visade ingen hälta. När de kom in så kollade vetrinären först igenom benet. Hon sa redan då att om det skulle vara något med senan, så skulle det inte vara nått allvarligt.

Efter det så ultraljudade dom henne. De klippde halva hennes ben på baksidan o så tog de o ultraljudade henne som sagt. Vetrinären såg att hon hade vätska BREDVID senan. Efter det så longerade mamma henne, o sprang med henne i gången. Hon visade ingen hälta o vetrinären tyckte det så riktigt bra ut.

Efteråt så fick mamma ut lite mediciner som hon köpte på plats. En gel, som hon ska ha innan hon går in i boxen på kvällen, o ett pulver som hon ska ha i kvällsmaten. Sen så ska hon promeneras under nästa vecka också. Min kusin, Fredrik, var så snäll o ville promenera med henne nästa vecka, eftersom vi inte är hemma, som ni säkert vet.

Efter det så ska vi kolla om medicinen har tagit på henne. Om den har gjort det ska hon sättas igång och ridas, men ingen galopp på ett tag. Om jag kan vara med på Charles träningen är fortfarande osäkert, beronde på om medicinen tar på henne eller inte. Men om jag kan det så är det bara skritt och trav. Sen...eftersom vi ska rida program, så får jag köra galoppen som är i programmet, men inget mer...

Creed till er som orkade läsa, men det var i alla fall såhär det gick till. Men det bästa för mig är att Myranda mår bra, o snart är igång igen...♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0