Hunnit med mycket idá, till o me att blogga...

Dagens hästhållning har gått toppen. Myranda o jag gick promenad o hade det allmänt mysigt i blåsten o regnet. Hon hade på sig longergjord o ett ländtäcke.

Lilianne kände på hennes ben efteråt o hon tyckte att det blivit bättre. Igår fick även Myranda på sig massa saker:
*Bommul underst
*Tunn Tunn linda över
*Grön flexilinda/klisterlinda allra överst
*Marinblå linda som stöd


Så hon hade MYCKET saker på sig. Men vi bytte det till Back on Track padden o linda idag, då den andra inte satt så bra. Hon o Laban fick sen byta till den hagen där de har vindskydd!

Suddenridningen, GICK MER ÄN TOPPENBRA! Han var dock väldigt svålastad idag o mina händer gick sönder (kändes det som) då jag inte kan ha vantar, för jag får inget fäste.

Vi travade över bommar o galopperade jätte mycket. Han hade verkligen släppt dendär bromsen han kan ha (att bjudningen inte finns). Han rörde sig superbra o han var inte ett dugg trippig :)

Han kändes verkligen superbra, o det var superroligt att rida honom. Nu längtar jag till efter lovet, för då ska han igång ordentligt o ridas flera dagar i veckan. Vi ska även prova att klippa honom, o se hur det går! :D

Ja i sommras...meeya




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0