Min typ , den lilla ponnyn ♥

Vi åkte till ridskolan så gick jag och kollade vem jag skulle ha , jag skulle rida karin !
Jag ville ha henne från första början, jag hade en känsla av att hon var en häst för mig .
Och jag hade rätt ! Jag adlade och tränsade så gick vi ut på stallplanen och satt up, så red vi till ridhuset.
Vi började skritta medans vi väntade på Lina ( ridläraren ). Sen böjde vi på hästarna.

Jag kände att i traven så var hon inte så super arbetsvillig men det gick bra ändå .Sedan så var vi på C och A volterna. I traven var hon inte så arbetsvillig men i galoppen, gud vilken ponny ! gick i fin form i galoppen hela tiden !

 Sen så gjorde vi en övning, bild kommer längre ner. Vi skulle göra halt på kortsidan och hästen skulle stå i form sen skulle vi gå över till trav lägga en volt och rida i en båge där hästen skulle vara högerställd sen vänsterställd, gick väl sådär eftersom hon var inte så jätte mjuk.

Sen så gjorde vi om den lite så vi ändrade till att rida i förvändgalopp på bågen, shit vilken känsla hon var hur underbar som helst fick henne att jobba med bakbenen och det satt perfekt !
Efter det gjorde vi samma sak i andra varvet. Sen skrittade vi av hästarna. och så kramde jag henne och satt av.

Jag har fastnat vid Karin den bruna lilla c-ponnyn ♥


Bild från Karlsdals hemsida

Film kommer när jag rider Karin !


Längtar sååå till nästa vecka , då får jag träffa Karin ♥


Kommentarer
Postat av: anonym....

hej jag har ett förslag vad ni kan blogga om om ni vill, vilka som är era bästisar och så

2012-02-08 @ 18:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0