Ridningen på Karlsdal !

Skriver om gårdagen när jag red på ridskolan.

Först så satte vi oss i bilen och så åkte vi kanske tre kilometer. Sedan så stängde sterion  av sig och bilden började låta konstigt, sen la den av men vi hann precis svänga in på en mack .
Så min bonuspappa fick komma med den andra bilen och så fick vi boxera den trasiga bilen hem och byta till den som funkade.

Så åkte vi iväg. Jag skickade ett sms till min kusin som också rider i min ridgrupp och frågade om hon kunde börja sadla Maple. Och det var tur att hon kunde det annars hade jag inte hunnit för vi kom dit kl 17:05 och vi måste gå vid kl 17:15. Så jag satte på henne tränset och så gick vi ut på stallplanen.

Jag satt upp och så red vi iväg till ridhuset. Vi började med att skritta och så skulle vi böja lite på hästarna medans hon byggde upp två hinder.
Det låg först som bommar sen så höjde Lina till ca 40 cm på ett hinder. Maple vart verkligen super taggad fattade galopp av sig själv och slängde med huvudet och drog iväg , men det gick bra iallafall .

Sen så vart det en oxer på ca 60 cm och ett litet hinder innan på 40-50 cm.
Vi hoppade inte högre än det eftersom Maple är dräktig. Det ska bli så spännande och se det lilla fölet :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0