Stall Berga ♥

Idag har jag motionerat ALLA hästarna i stallet !

Började med att mocka och så fixade jag Zitron.
Hon fick vara lite fin idag så jag gjorde knoppar på henne :) Så gick vi upp till ridbanan, det var lite lerigt ,men det gick att rida där !

Började med att värma upp henne lite och vid varje kort och lång sida så gjorde jag halt och ryggade 3-4 steg.
Efter ca 2 gånger så kunde jag tänka stopp så snannade hon och så när jag tänkte rygga och la lite vikt bakåt så ryggade hon !!

Duktigaste ponnyn ♥ Sen så travade vi på mittvolten över några bommar , sen hoppade vi ett litet hinder 30-40 cm .Sen skrittade jag henne på en liten runda .

Calista
Henne longerade jag lite och hon skötte sig riktigt bra , hon fick även galoppera av sig några varv :)

"Trollet" Trolla

haha ja hon kallas så i stallet , även Tjockis Trolla . Henne red jag också på ridbanan eftersom det blåste ganska mycket och hon kan hitta på vad som helst när hon är brunstig och när det blåser.
Började med att skritta och sedan gjorde jag samma övning som jag gjorde med Zitron , fast hon var inte lika duktig ,men hon är ju inte så mycket riden .

Sen trvade vi på mittvolten över en bom och hon sökte sig faktiskt lite ner ! 
Sen skulle jag fatta galopp och det är ju jobbigt att galoppera tycker Trolla så hon började att bocka och konstra sig , men jag brydde mig inte och drev bara på . Tillslut fick vi ett varv i galopp och jag fick verkligen rida henne !
Min fina ♥
Min allra finaste underbaraste vän ♥
Snygg heesten ;)
våra stallkatter är konstiga ...
Jösnssonligan ?
Dom är konstiga när do vill ha mat , dom skulle tydligen mocka med mig och gömma sig under halmen ..?

Kommentarer
Postat av: Kitiwara

Några planer inför helgen? :D

Kram

2012-02-24 @ 20:59:17
URL: http://kitiwara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0