Ridning på Trolla och Calista !

Åkte till Zitron, Trolla och Calista i Östansjö och red .
Tog in Zitron och borstade lite sen kom min syster och frågade om Mickan ( en liten tjej som brukar rida zitron ibland) kunde få ta zitron idag och så kunde vi rida tillsammans allihoppa på alla tre hästarna . Och det är ju klart att hon fick ! :)

Jag hämtade Trolla och min syster hämtade Calista, vi borstade och red iväg en liten sväng ut i skogen , jag red Trolla.
När vi red över en liten stock i skritt så hoppade hon med bakbenen ? knashästen ♥
Sedan red vi även på ridbanan .

Började trava och jobba henne på volt ,gick riktigt bra faktiskt ! Sen över ett par bommar .
Sen så fattade vi galopp och gud vad jag fick driva i varje galoppsprång  ! men det gick bara bättre och bättre i galoppen tillslut vart hon AMAZING ! för att vara trolla som absolut inte vill gå på ridbanan och jobba eller galoppera utan ställer sig och bockar istället !

Sen fick jag rida  min systers häst Calista , gud vad jag gillar den hästen ! jobbade lite i taraven sen fattade jag galopp och tog några språng på runt 50 cm , det gick bra förutom att hon drog lite efter hindrerna .
Sen när jag har ridit henne lite mer så ska vi eventuellt  hoppa lite mer höjder  :D  Och hon är så underbar att hoppa för hon hoppar så lätt  känns det som ! 

Calista ♥
Trolla ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0