Vad gör man inte för den man älskar ? ♥

Var i stallet idag. Började med att mocka Zitrons box,sen Calistas.
Efter det kom min storasyster Sanna som skulle flytta sin häst Airborne till ett stall där hon bor. När Zitron såg hästtransporten vart hon nervös och jätte taggad. Hon saknar nog att få komma ut och tävla lill ponnyn.
Hon stod och viftade med huvudet och kunde inte stå stilla. När jag var färdig med utrustningen så gick jag över till gärdet över vägen.

Började med att skritta i 10-15 minuter sen travade jag endast några steg,eftersom det var ganska hårt i marken.
Sen jobbade vi med bakdelsvändningar och ryggningar ,i slutet kunde jag bara lätt ta i tyglarna och stanna henne, sen endast lägga jätte lite vikt bakåt,utan tygeltag !

Sen skrittade jag av henne och så tog jag av henne utrustningen och ställde henne i hennes lilla hage.
Dom andra fick lunch höet när vi red så då fick hon äta det i den lilla hagen. Medans hon åt så tog jag in min andra storasysters häst Calista så tog jag av henne ett täcke och så tränsade jag henne och knäppte på longerlinan.

vi började med lite skritt, och sen fick hon trava av sig ganska ordentligt !
Hon var jätte duktig. När jag hade släppt ut henne så fixade jag hö-påsar,mockade Trollas box och så borstade jag lite på Trolla :)

Sen kom pappa och vi åkte hem åt mat sen gick jag på bio med Jenny! :D
Vi såg "små vita lögner", den var AS dålig !
Den handlade inte om något alls ..
Underbaraste ponny ♥

Superfina Calista ! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0