Dagens ståhej, i transport, o stall!

Nu har jag varit hemma en stund från dagens roligt ståhej. Det tog 50 minuter att lasta Sudden idag, i alla fall hemma. Han var så trottsig, o man blev bara trött på han, men sen så klev han på. Vi tror att han börjar komma in i trotsålder/tonåren, om ni fattar vad jag menar ;)

Han var riktigt bra att rida, lite spänd, o lite "skrämd" även lite fåning tror jag. Men efter en stund började han slappna av o gick i en fin form, stundtals. Vi galopperade, travade o skrittade. Galoppen var otroligt bra idag, o han fattade rätt nästan hela tiden. Så på den delen får jag inte klaga. GRYMT DUKTIGT VAR HAN IDAG! :D

Myranda, som jag red innan, sammtidigt som Emma (vibymuppen.blogg.se) red, gick SUPERDUPER bra. Hade en fin o stadig form i både skritt o trav. Visst, jag körde med gummisnodden, men ändå...så sjuukt bra gick hon. Vi travade o skrittade bara som sagt, o jag o Helena bestämde att det även är hon vi tar till träningen för Lina på lördag, istället för att behöva krångla med Sudden o hans lastning!

Förlåt för så låånga inlägg, men har så mycket att berätta om, speciellt när man rider två hästar. Creed till er som orkar läsa! :D

Lite pics som jag tog idag! ♥

Finfina Emma ♥


Älsklingen själv...♥ (här ser ni även hans klippning)


...♥


Aspelunds Swede ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0