Det går bättre och bättre !

Vid kl 14.50 tog jag bussen till Merlin.
Red på banan, började med att värma upp lite med att ställa och lite skänkelvikningar in på spåret och sedan ut igen på fyrkanten .

Sen red jag på en volt och jobbade lite och så började jag trava. Han sökte sig ner direkt. Han bjöd riktigt bra !
Sen tränade vi även väldigt mycket på kontroll med halter och avbrott. Prövade även att göra skänkelvikningar i traven och det gick ganska bra . 

Sen red jag ner på volten och han gick riktigt fint så jag fattade galopp och jobbade honom även där . Det gick super och han bjöd i galoppen också, duktig ponny !

Sen tränade vi på att göra halt i från galoppen och lite avbrott till skritt ,det funkade bra det med !

Jag tycker att det märks att jag har börjat vant mig lite vid hur man rider honom, jobbar och så. 
Det går verkligen bättre och bättre !

Kommentarer
Postat av: Märtha

roligt att det börjar fungera! :D

2012-03-30 @ 23:25:09
URL: http://indianahorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0