Mitt hästliv

Okej nu ska jag skriva en "story" om mitt "krångliga" hästliv !
Det började med att jag red min storasysters häst Airborne ,henne rider jag ibland nu med . Och jag lärde mig ganska mycket från grunden på henne .Sedan började jag rida mer och mer på Zitron.

Red ut med mina storasystrar i skogen , jag kommer ihåg när jag hoppade över ett dike med Zitron och jag var så glad ! jag var runt 7-8 år då :)
Sen började vi träna lite och så började jag på Folkatorps ponnyridskola. 

Jag lärde mig inte så mycket där men lite iallafall och jag tyckte det var roligt att rida en gång i veckan på andra ponnys än bara Zitron. Jag red där i cirka 2 år sen slutade jag för jag lärde mig inte mycket där .

Sen så red jag också sammtidigt varje måndag med Tove på Laban ! ,vi har otroligt många minnen från den tiden kan jag säga ! jag red laban i ca 1 1/2  år !
Och så red jag även en D-ponny som hette Smulan, men hon är tyvär i himlen nu ..

Sen tävlade jag Zitron och sen så började jag rida hos några hästar i närheten .
Jag red en travare som heter Avignon och en ardenner som heter Madicken . Sen så prövade jag på en paint horse som också stog där som hette dolly men jag var ganska liten för henne och kunde inte hantera henne eftersom hon var RIKTIGT ouppfosrad !

Jag red där i ett år nästan, jag lärde mig riktigt mycket därifrån även fast vi inte hade någon tränare vi stalltjejer som red där så hade vi lektioner för varandra ! 
Men så slutade jag där med eftersom det vart bara krångligt där.

Så började jag rida Stinas häst ( min kompis ) en B-ponny som ni säkert har sett lite här på bloggen hon hette Dunders Abigale eller Abby som hon kallades.  Jag hann inte rida henne så mycket förrens hon vart såld..

Sen vart jag hästlös ett tag men sedan fick jag en plats på Karlsdals ridskola och som jag fortfarande går kvar på och jag är RIKTIGT nöjd verkligen ! Sen så har jag ju prövat Merlin och det är ju eventuellt att jag ska rida honom, vi får se ! 

Airborne
Zitron
Sista lektionen på folkatorp och jag hade shettisen Sven, jag ramlade av 3-4 gånger på den lektionen eftersom han stannade mitt i taraven och galoppen och vi red barbacka ;)

Laban :)
Smulan och jag :love:
Jag och Avon :love:
Jag och Dolly :)
Madicken och jag " Ardennern kan hoppa" ;)
Världens finaste ♥
Karin och jag på karlsdal ! :)
Merlin och jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0