Ridningen igår på Modlak..

Den gick inte så bra  !

Började med att sadla Modlak och så , Det gick ganska bra att tränsa förutom att han slängde med huvudet och ville absolut inte gapa..
Sen när jag skulle hoppa upp så hoppade han typ nästan på mig , och ville inte stå still. Och han är ju storhäst och jag är så liten så det var inte lätt att kontrollera honom !

Men så började vi skritta till ridhuset och så värmde vi upp hästarna . Vi skulle träna sitsten.
Vi kortade upp tyglarna och travade vi red över bommar och han flöt på bra ! 
Sedan så flöt det på ganska bra men i galoppen gick det inte bra . han vart nästan helt skänkeldöv..

Det är ingen häst för mig , lite för nervig tycker jag ,men väldigt fin är han :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0