Full rulle hela dan!

Hemma från all ridning nu. Började med Sudden o han var en pigg pärla idag, bättre än bäst o lydigare än lydigast, nej...han var helt enkelt toppen! :)

När jag kom ner till Helena stog Sudden helt klar i gången och väntade. Jag började direkt med honom på banan. Han kändes lite seg när vi longerade, men sen...heelt andra tankar fick han. Pigg som jag vet inte vad. När jag skulle börja trava första gången, blev han istadig och sparkade, men sen så gjorde han inte så mer.

Vi galopperade på volt och över bom, samt hela varv på spåret. Han bara körde på och han såg så nöjd ut, sa Helena! :)

Direkt efter Suddenridningen åkte jag, mamma och Julia till Vallby. Vi red ju ridhuset idag, och gick över bommar o hoppade ett litet kryss på 35cm. Hoppa gjorde jag bara för omvänxlingens skull, och dessutom så tycker hon att det är så roligt. Det påverkade i alla fall inte benet.

Efteråt så myste jag o Myranda sammtidigt som vi kylde hennes ben. Hon fick en lektion i att ha tålamod o lära sig stå still. Sen la mamma på salvan o sen så var det hagen som gällde!

Ja, jobbig dag idag, slutade skolan tidigt och ändå så har hela dagen försvunnit. Nu på kvällen har jag kollat på "Biggest Loser Sverige" med familjen, och nu ska jag sova! Godnatt!! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0